Om Banktrollet Barnehage

Banktrollet Barnehage er en foreldreeid to-avdelings barnehage som ligger midt mellom sentrum og fjellet i Narvik. Vi har et stort og variert uteområde som vi deler med vår "samboer" Pingvinn Barnehage. Uteområdet gir plass for variert aktivitet med både kupert terreng, lekeapparater og plass til å sykle om sommeren og gå på ski og ake når det er vinter. I tillegg har vi "Lilleskogen" på andre siden av gjerdet der det er etablert bålgrue som brukes både sommer og vinter.

Banktrollet følger Helsedirektoratets retningslinjer for mat i barnehagen, og holder frokost og lunsj hver dag gjennom hele året. Vi får levert varm lunsj fire dager i uka (følger skoleruta) og god, sunn frokost hele året.

Innendørs har vi mange rom som gir mulighet for å leke eller arbeide i mindre grupper.